Tuesday, April 17, 2012

Rindunya pada dunia blogging

Lama sungguh xmenaip di blog kesayangan nih. Rindu! Rindu sangat nak meluahkan rasa di sini. Rindu juga untuk menyimpan segala kenangan perkembangan puterihati tercinta (dah kata blog ni blog dia.hihi) hampir 5 bulan menyepi. Nak masuk 1/2 tahun pun. Nasib baik ingat lagi passwordnya. hihi. Bukan sebab xde masa...kerna masa tu masih ada walaupun kadang2 terkejar2 dengan segala macam urusan yang ada. Baik urusan anak-anak, urusan rumahtangga dan urusan kerja yang pastinya xakan pernah habis. Bukan juga merajuk.Kerana xada apa pun yang perlu dirajukkan ;) Cuma mood untuk berblogging tu ntah ke mana. Setiap kali cuba untuk menaip cerita yang berlaku, setiap kali itu jugalah cerita2 tu semua masuk ke draft. Sudahnya..terbiar sepi tanpa dipublish. Namun walaupun blog ini bersarang lama namun blog rakan2 tetap saya jenguk seperti biasa. Sekadar untuk mengetahui perkembangan terkini mereka.
Banyak yang berlaku sepanjang menyepikan diri. Suka duka kehidupan yang pastinya menjanjikan suatu kenangan yang xakan dilupakan sampai bila2. Nanti, kalau ada peluang akan saya coretkan di sini sebagai kenangan hidup.
Tentang aisya??oh ya..anak itu sekarang semakin aktif. Dia berkembang mengikut fasanya yang tersendiri yang kini berumur 3 tahun. Dia kini semakin tinggi, sedikit berisi berbanding dulu (berat 8kg++), gigi dah banyak, rambut dah panjang walaupun nipis dan xtakut orang (suka sangat bersalam xkira sapa). Walaupun mungkin xsama seperti anak lain namun dia sepertinya dia, sudah cukup membuatkan kami bahagia. Ada masa datang juga sakit demamnya, batuk dan selsemanya namun tidaklah sekerap dulu. Syukur sangat2 di atas anugerah dariNYA ini. Anak itu sekarang semakin cerdik, ligat dan kuat merajuk okey. Gelagatnya sering sahaja membuat kami tersenyum sendiri.  
Appoinment rawatan dan terapi di hospital masih tetap berjalan seperti biasa. Cuma mungkin sedikit jarak temujanjinya berbanding dulu yang agak kerap.(kalau dulu 2x sebulan, sekarang hanya sekali sebulan).Sehingga kini ibu masih lagi mencari alternatif dan kaedah untuk rawatan pendengaran dan pertuturannya. Mungkin aisya akan di hantar ke sekolah yang bersesuaian dengannya untuk merangsangnya berkomunikasi.
Satu yang masih membuatkan hati seorang ibu ini terkilan adalah kerana secara jujurnya saya kini mempunyai masalah masa untuk sering melakukan aktivi terapi bersamanya di rumah. Sangat-sangat sedih sebenarnya bila membaca dan melihat ibu2 lain semakin bersemangat dan ligat menyusun atur segala macam rawatan dan terapi buat permata hati mereka namun saya sering sahaja terlepas peluang untuk melakukan semua itu gara2 xcukup masa dek kesibukan saya yang mengalahkan Perdana Menteri. Sungguh saya kesal ;( Semoga saya akan dapat kembali moment dahulu (yang kerap berada di rumah melakukan terapi dan bermain bersamanya).
Pengubat rindu semua ;)

14 comments:

Mama2Q said...

aisya semakin comel..!

Anonymous said...

aah..
saya pon rindu kamu juge...
semoga kamu semua dalam lindungan Yang Maha Kuasa..
~Amin...~

qemaishak said...

rindu akak & aisya juga..moga dipermudahkan segala urusan.

ieda said...

lama jugak akak tak ke sini...aisya pun dah besar.
moga semuanya ok ok saja ya...

Kerikil Kehidupan said...

akhirnya...ayue kembali...hok alohhh rindunya kat aisya....

umi aiz said...

hooreeey ade jugak up date dr akak.. rindu2 kt aisya ni...emmm...
makin besar dah ye anak umi sorg tu...hope aisya terus berkembang dgn baiknya...

Mawar said...

Assalamualaikum Ayu,

Bahagia rasanya dapat mendengar perkhabaran yg baik2 dari Aisya, alhamdulillah.

Moga satu masa nanti dpt bertemu mata dgnnya

oli said...

take care ibu aisya!

monreo said...

Salam perkenalan....

Kebetulan saya blogwalking terjumpa blog puan.. terus terang saya katakan anak kita mempunyai masalah yang sama.. cuma anak lelaki saya sudah berumur hampir 5 tahun dan masih belum bertutur..

boleh singgah blog saya utk berkongsi pengalama ;-)

LiAnA said...

oopss salah sign in.. ini nama saya sebetulnya..

Lynn said...

Jangan macam tu..kuatkan semangat..doa banyak2..ramai yg sokong awak kat sini..

surijunior said...

Jangan sedih-sedih. Kuatkan semangat, pasti ada masa untuk bersamanya. Untuk perkembangan minda & menguatkan antibodi, puan boleh cuba berikan dia Omega Minyak ikan. Bantu perkembangan minda & tingkatkan immuniti.

Tiket ibu & ayah ke syurga di atas kesabaran memeliharanya. InsyaAllah =)

PoohGumux said...

moga aisya sihat2 selalu ye...eta selalu singgah blog ni..sedey dah lama x ber n3 baru kan kak yu...

CT WANJU said...

Salam... Rindu keletah Aisya ni. Sy one of student yg pernah buat speech therapy utk Aisya waktu praktikal kat Hosp. Serdang dulu. Happy bile tahu Aisya semakin cantik n bijak sekarang!