Thursday, November 11, 2010

3 hari rasa tak cukup

Ibu hanya nak cerita pasal cuti Hari Deepavali lalu.3 hari cuti kami habiskan masa bersama. Beriadah, bermain, bergurau, bersenda, bercanda dan segalanya. 3 hari berlalu rasa xcukup. Sangat happy dan tenang bila melihat anak-anak gembira terutamanya aisya yang manjang tersengih menampakkan tunggul giginya yang baru nak tumbuh tuh.hihihi..soo cute.
First day cuti - Hari Deepavali. Ibu bawak kakak dan aisya g beriadah - berbasikal di Taman Botani, Putrajaya. Selain kami, cik til, mak su dan tok abah pun join gak.Babah xjoin sebab keje.Tu first time aisya naik basikal. Puas ibu ikat/lilit tali keselamatan tu kat badan aisya takut dia terjatuh time ibu tgh asyik mengayuh nnti. hihihihi..sori sayang. Semua ni untuk keselamatan anak ibu jugak.
Pada mulanya aisya xselesa dan takut-takut tp lama-lama bila muka dah sedap kena tiup angin sepoi-sepoi bahasa tuh, menyengih jerlah mukanya. Lagipun ibu kayuh pelan-pelan je, bukan laju pun :)

Muka takut mula-mula naik basikal

kakak aireen pun cuak gak sbb masih xreti nak kayuh basikal
Lama-lama muka nampak cam seronok
Hari Ke2 cuti, Ibu dan babah ambil kesempatan ni bawa kakak dan aisya jalan-jalan ke Taman Pertanian Malaysia, Bukit Cahaya Seri Alam atau lebih dikenali dengan Bukit Cerakah. Cik Til dan mak su pun ikut kami. Kakak punyalah excited dan xsabar nak naik tram. Time beratur nak tunggu turn naik tu mulut dah riuh berceloteh itu ini apatah lagi masa dalam tram yang bergerak. Semuanya nak ditunjuk dan ditanya. 'Itu apa ibu?', 'naper ekor dia camtu babah?', 'sian dia kena kurung sorang-sorang kat situ kan cik til?', 'mak su, mak su naper tanduk dia camtuh?' dan pelbagai lagilah soalan yang kadangkala boleh mencuit hati mereka yang mendengar dalam tramp tuh. Kakak, kakak...xde kakak sunyi sepilah dunia ibu. Itulah kakak, anak ibu yang petah. Aisya pulak walaupun sesekali jer berbunyi namun riak mukanya nampak seronok kerana itulah pertama kali ibu bawa dia berjalan ketempat sebegini. Kami xsinggah kesemua lokasi. Kami hanya singgah di Taman Empat Musim (yang pada masa ini adalah musim luruh nak ke musim sejuk)- sangat cantik keadaan dan suasana dalam kawasan itu dan Taman Haiwan melihat binatang-binatang dan habitatnya. Walaupun time balik tu kakak dan adik nampak sangat keletihan tp kata kakak- 'Kakak epi...nnti kita datang lagi yeh babah' : )
 
 Antara beberapa pics yang sempat ibu rakamkan ketika di sana.

Hari ke3 cuti iaitu hari terakhir, kami hanya ke Dataran Perbadanan Putrajaya untuk anak-anak ini bermain di atas hamparan rumput dan kemudiannya ke Presint 9 untuk aktiviti rutin setiap hujung minggu iaitu sesi swimming kakak dan aisya. Part ini memang kedua-duanya paling suka. Bermain air..




Lihatlah gelagat budak tecik ini. Keletah dan senyuman mungilnya itulah yang selalu membuatkan ibu xsabar nak balik rumah menggomolnya. Moment-moment begini sangat priceless bagi ibu. Moga aisya diberi kesihatan yang baik di masa-masa akan datang. Pic sewaktu swimming xsempat nak snap sebab ibu pun dah basah kuyup terkena splash kakak n aisya. Hihihik..
p/s: Kakak aireen n adik aisya ibu loves both of you!

2 comments:

Anonymous said...

bilamana ruang itu dipenuhi dengan rasa kasih sayang...yang terzahir cuma lah kebahagiaan...

ketentuan Allah adalah Rahsia Allah...

Walahu'alam...

Yasmin Nabilah.. said...

hehe..comelnya aisya dlm gambar2 nih..:) rindu pulak kat dia..:)