Friday, July 8, 2011

Ujian demi ujian untuk kami supaya kami tidak melupakanNYA

Mode : RISAU + Stress + Penat + Mengantuk

Malam tadi sekali lagi anak kecil saya meragam teruk.Bermula jam 10malam, dia langsung xmahu diletak + merengek + menangis + batuk + muntah sampai ke pagi.Sampaikan dah xada apa di dalam badannya yang boleh dimuntahkan, hanya keluar air bercampur lendir.Nak kata kahak, rasanya dia bukan batuk berkahak.Asal minum susu jer, pasti muntah.Sehingga nampak aisya cam fobia dah nak minum susu..Nafas pun kelihatan sedikit laju.Hampir jam 4 pagi baru dia terlelap keletihan.Itu pun sekejap-sekejap terjaga dan sambung merengek.Aduhai..kenapa kamu sayang?Ubat dah pun diberi tapi batuk dan muntah masih berterusan.Tidurnya hanya mahu di lengan atau di bahu ibu.Matanya dah kelihatan cengkung dan bengkak.Selain ibu yang memegangnya, raungan pasti bergema memecah kesunyian.Baru sahaja ibu melihat tubuhnya berisi sedikit, kini pasti susut kembali ;(

Tak sanggup dah ibu tengok kamu kelelahan menahan batuk yang panjang.Semoga kamu sembuh cepat ye nak.

9 comments:

BalaDa RiNdU said...

bila baca blog akak ni saya rasa sedih sangat.. ujian untuk saya tidak la seberat mana tp saya cepat lemah.. tetapi ujian utk akak dan rakan-rakan yang lain betul-betul menginsafkan diri saya.. semoga akak kuat dan tabah melalui kehidupan ini.. insyaallah

zura_habib said...

kalu still mcm tu bwk la gi spital..bahaya gak gitu...semoga aisya cpt sembuh

mama akid said...

ibu saya rasa ibu perlu bawa aisya ke hospital..takut benda tak elok jadi nnt..mcm teruk jer aisya...nnt bertambah lemah dia...

Yana a.k.a Nonie said...

Yer la Ayu...sebaiknyer bwk gi klinik.Risau plak akak dengar.Auntie doakan Aisya cpt sembuh yer..aamin:-)

umi aiz said...

masih belum baik ye kak? alah sian nye..bw lah g klinik kak, minum susu tp mntah bahaya kak, dlm perut kosong kn...

Noina said...

huhu..ayu..Nabila pun malam tadi meragam. tak selesa pasal idung tersumbat selsema..ni terpaksa gi skool sebab nenek takde kat umah..takde sapa nak jaga dia..huhu..tak taulah camner keadaan dia arini..

Kerikil Kehidupan said...

musim demam ayu skrg...kak long dgn mira pun demam teruk....moga aisya cepat sembuh...

aida zain said...

Sabar ye...dugaan Tuhan utk org2 yg disayangiNya...semoga aisya cepat sembuh ye...

aimaniman said...

akak ingat meragam iman dh cukup menensyenkan akak.. tp lepas bc kisah aisya.. lg teruk meragamnya, smoga tabah..