Monday, August 22, 2011

~Mimpi itu~

Mimpi hanya mainan tidur...sekadar berkongsi apa yang di mimpikan ;(

Sabtu malam Ahad yang lalu, saya terjaga dari tidur dengan keadaan sedu sedan dan lelehan airmata yang masih lagi basah hanya kerana sebuah mimpi!Dan mimpi itu membuatkan saya sedikit resah walaupun saya tahu ianya hanya sekadar mainan tidur.Akibatnya saya tidak mampu menyambung semula tidur dan hanya menjadi pemerhati kepada mereka-mereka yang masih lagi lena sehinggalah waktu bersahur.Saya berdoa dan berharap agar mimpi itu hanyalah sekadar mimpi dan tidak lagi berulang sekalipun hanya sekadar dalam tidur saya.Sungguhpun muncul hanya sekejap namun impaknya pada saya begitu mengganggu emosi dan perasaan ketika itu.Nak tahu apa yang saya mimpikan??
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Saya mimpikan aisya 'meninggal'kan saya selamanya.Dalam mimpi itu saya menyaksikan segalanya.
Kesakitan dan pemergiannya.Dan sehingga sekarang saya masih lagi dapat merasa 'kerinduan yang tidak terucap' semasa saya berada dalam mimpi tersebut.Sakit!Perit sekali!Semoga saya tidak lagi didatangi mimpi sedemikian.Saya insaf dan sedar, jika saya hanya diuji melalui mimpi..........................................bagaimana mereka yang benar-benar merasai kehilangan di alam nyata?Tiada ungkapan yang bisa saya lahirkan.Semoga ibu-ibu itu tabah dan terus kuat menempuh ujianNYA.
Kepada Allah saya masih lagi bermohon, agar dipanjangkan umurnya, dipermudahkan segalanya tentangnya dan dipulihkan kesakitannya.Semoga ruang dan peluang itu masih ada untuk saya terus bersamanya.Amin...
p/s : Aisya kurang sihat dua tiga hari nih.Badannya adakala ok (dah ok sikit mulalah melasak), ada masa panas berlarutan (time ni dia nampak agak lemah).Batuk beserta kahak, selsema yang asyik meleleh, makan langsung xnak (badan dah susut balik), muntah-muntah.Waktu malam dia kerap merengek nak tidur berdodoi atas lengan ibu.Sejam dua berdodoi, nak patah gaklah rasa lengan ibu nih.Huhuhuhu....

5 comments:

zura_habib said...

ish..jgn pikir bukan2 ayu..xde ape la tu...mimpi je

umi aiz said...

xmoh ingat2 lg ye kak....mimpi je..

anisalya said...

mimpi cuma mimpi. mungkin jgk peringatan atas kekhilafan yg kita tak sedar...

Azma said...

memang menyakitkan..tp jgn fikir sgt ye ayu..mainan tido je tu... tabahkan hati kay!

mama akid said...

mimpi mainan tidor...insyaallah aisya akan sentiasa bersama ayu..jgn terlalu fikir tntang mimpi itu......istigfar bnyak2 yer ayu...