Wednesday, December 29, 2010

Bercuti di kampung..

Lama dah ibu xbercerita tentang aisya dan ber'blog walking' dengan rakan-rakan lain. Kesibukan dan penyakit 'M' yang melanda membuatkan ibu tidak sempat untuk berbuat demikian.Huhuhu....
24/5/2010- Perancangan untuk ber'dating' dengan ina ibu nabila tidak menjadi walaupun kami dah berada di bawah satu bumbung bangunan pada hari yang sama. Sangat-sangat teruja nak jmpa ina sbb banyak menda yang nak dikongsi namun kuasa tuhan tiada siapa yang dapat menghalang kan?Kita hanya merancang, tuhan yang menentukan.(Chewahh..ayat cam bercinta laks) Hehehe.. 'xpelah ina, kita plan lagi sekali yer'.
Malamnya kami bertolak ke kampung babah-di Labis, Segamat. Perjalanan sangatlah memenatkan dan memboringkan kerana keadaan jalan yang 'jammed' teruk. Daripada nilai sehinggalah hampir ke Senawang barulah keadaan beransur pulih.Kami tiba di Labis hampir tengah malam.
Keesokkan petangnya diadakan sambutan majlis hari lahir untuk sepupu aisya yang ke 2 tahun.Aisya kelihatan sangat seronok kerana ramai kawan-kawan yang lebih kurang sebayanya dalam majlis itu cuma sayangnya orang lain dah berlari ke sana ke mari namun aisya hanya mampu mengengsot.Kadang-kadang tercuit gak naluri seorang ibu.'xpelah sayang..yang penting aisya sihat dan gembira selalu.itu dah cukup buat ibu.'
Malamnya nenek dan tok abah mengadakan sedikit kenduri doa selamat buat aisya. Diadakan majlis bacaan yassin dan doa selamat.Jemputannya terdiri daripada orang-orang surau, saudara mara, kawan-kawan mak abah dan jiran sekampung.Seronok ibu lihat kesungguhan mereka yang datang 'merewang' (ala..yang datang ramai-ramai potong bawang, potong daging cam nak kenduri kahwin tuh) Alhamdulillah..jemputan tersangatlah ramai sehinggakan xmuat rumah.terima kasih mak, abah dan pada semua yang terlibat.Doa dari kalian untuk kesihatan dan keselamatan aisya sangatlah ibu hargai.
Selepas Zohor- Ahad kami dah bertolak ke Putrajaya sebab babah dan pak uteh nak tengok bola - Piala Suzuki Malaysia vs Indonesia. Lagipun Isnin Aisya akan ke HTAR, Klang untuk Audiologi.