Wednesday, December 1, 2010

Rindu...

Aku tak pernah berlari meninggalkanmu
Melangkah menjauhi pun tak pernah terlintas
Aku
masih disini…. Aku masih ada…
Namun kekangan masa seringnya membataskan

Setiap malam kuhanya bisa berkata pada hati
Besok mungkin dapat kuluangkan waktu lagi
Tuk bersamamu memenuhi waktu emas itu
Dalam menelusuri tiap ragam dan kemahuanmu

Nyatanya aku tak pernah sempat
Ragaku selalu saja terlebih dahulu penat
Sehingga masa dan rasa itu terlewat
Mendapatkan waktu emas itu lagi untukmu

Hingga sekali lagi di pagi ini
Kerinduan pada wajahmu kembali menjadi
Rengekan dan tawa manjamu menghantui diri ini
Tak sabar untukku memeluk dan menggomol wajahmu lagi

Ibu rindu padamu, aisya…tgu ibu ptg ni yeh.

4 comments:

Anonymous said...

pabila yang menyatu itu adalah rasa kasih dan sayang...tiada lagi yang bisa 'mencelah'...kecuali rasa rindu dan hakikat suatu pengorbanan....

ketentuan Allah adalah Rahsia Allah...

Wallahu'alam....

Mawar said...

begitulah adanya kita ni sbg ibu, walau sesibuk manapun tetap meluangkan sedikit waktu utk permata hati kita. Moga aisya fhm satu hari nanti

ieda said...

saya baca entry dibawah ttg berat aisya.pada saya secara peribadi...kalau aisya aktif dan sihat,tak payahlah pasang ryle's tube tu.biarlah dia makan sendiri.sikit2 pun takpe.just bagi lebih kerap.
bagi dia nasi selalu...boleh campur dgn planta/margerin.susu pun kena banyakkan juga.
nabila dulu pun cekeding juga..masa umur setahun lebih.tetiba ja masa dia 2 thn lebih dia berselera makan.kami tak plk bg apa2 vitamin.

Min said...

miss aisya too. nanti cik min balik... kite jumpe ye...!