Friday, April 1, 2011

~Curi peluang bermanja & Kasih seorang bapa~

Lihatlah pic nih.Si budak tecit sorang ni dah semakin banyak ragam dan akalnya.Petang semalam semasa babahnya sedang leka berehat menonton tv, dia asyik mengeliling dan menggesel  belakang babahnya sambil sesekali mulutnya berbunyi ahhh..uhhh..ahh..uhhh.Nak ajak bermainlah tuh.

Rupa-rupanya barulah kami tahu nak dikendung rupanya.Aisya memang suka orang kendung dia dari belakang.Paling dia suka bila tengok orang melompat.Terkekeh-kekeh suaranya keluar.Suka sangatlah tuh agaknya ;P
Kasih seorang bapa.Layankan juga si kecil walau penat macam manapun badan balik dari kerja.
Babah selalu sibuk dengan kerja, sesekali bila babah balik awal ke rumah...pandai pula aisya curi peluang untuk bermanja dengan babahnya.Kadang-kadang ditariknya tangan babah sambil jari tunjuk ke arah pintu (tanda ajak keluar berjalanlah tuh) Hihihi...bijak anak ibu nih.

Aisya dan kakak kalau bermain memang suka cari babahnya sebab babah akan layan semua kehendaknya sehingga adakala babah pun dah jadi cam budak-budak juga berbanding ibu yang lebih menitik beratkan permainan belajar untuk mereka.Babah lebih lembut dan suka melayan berbanding ibu yang mungkin sedikit tegas.Huhuhu..Apapun kasih sayang kami pada mereka tetap tak berbelah bahagi.
p/s: Gambar xcantik sebab guna kamera handphone cap ayam jer.Huhuhu...

7 comments:

umi aiz said...

pndai nye aisya ngorat.. hehehe..
nnt main dgn baby aiz pulak ek..

MaMaNuRiN said...

ekekeekke pandai bodek aisya ni yer..hehhehe seronok kan

Yasmin Nabilah.. said...

anak perempuan kan lg manja dgn ayah dia..hehe..

ICAZIESYIRA said...

Aisya nampak matang! comel!

Kerikil Kehidupan said...

comelnya aisya ni...gerammm....

Mama2Q said...

hehe...tu tak ajak lagi main kuda2, main gelongsor kat kaki babah, main picit2 belakang babah..jap lagi mesti dia buat semua tu..hehehe..typical anak pompuan...

insan kerdil said...

pabila melibatkan permata hati....yang ada cuma rasa kasih....meski ada ketika nya....bahasa 'hati' itu difahami....namun pabila bahasa 'isyarat' itu dizahirkan....siapa lah bisa untuk menolak...?

~kalau cam ni lah punye riak muke...dengan sound effect lagi..acik pun rela 'diperkuda'....;oP (apatah lagi babah dan ibu nya....belum masuk lagi kakak nya lagi tu)~

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...