Thursday, March 31, 2011

Di mataku Kau begitu Sempurna

Gambar passport pertama aisya - 2 tahun
Petang semalam, ibu telah melangsaikan satu tugas berat yang mana dah lama terperap, yang sepatutnya ibu buat awal-awal lagi sewaktu diberitakan tentang kekurangan aisya tahun lepas :( iaitu membuat kad OKU nya.
Ibu akui ibu ambil masa yang begitu lama untuk membuatnya.Sebenarnya..ibu xsampai hati!Ibu xcukup kuat untuk melabelkan anak sendiri dengan cop OKU.Malah ini kali ke2 ibu diberi borang OKU nih oleh pakar setelah borang yang pertama dulu hilang entah ke mana.Aduhai..sungguh ibu mengaku pada awalnya dulu ibu menangis memegang helaian borang yang dihulurkan oleh pakar.Ibu simpan dan peram borang itu dalam laci bilik ibu berbulan-bulan!
Tapi kini setelah ibu lebih tenang melihat setiap perkembangannya dan semakin redha menerima kenyataan bahawa anak comel ibu ini sememangnya memerlukan kad tersebut untuk masa depannya, petang semalam ibu kembali mencari dan mengeluarkan borang tersebut.Bergenang airmata ini sewaktu mengisi nama pemohonnya.Sebak sekali dirasai.Aduhai anak..maafkan ibu.Semua ini demi kebaikanmu.Bagi ibu kamu tiada kekurangannya.Biarlah oarng melabelmu apapun...kamu tetap sempurna di mata ibu.

Susah payah photographer tu nak snap wajah aisya nih.Mana taknya..aisya duduk tak diam ats kerusi tu sambil ibu memegang peha dan pinggangnya.Kejap senget sini, pastu pusing sana, kemudian pandang belakang, pandang atas, tengok bawah.Muka kejap nak nangis(sebab xbiasa ngan orang tuh), then buat muka confius (sebab xbiasa, hairan barangkali),pastu muka malu2 tapi akhirnya berjaya gak buat dia senyum bila ibu suruh kakak lompat2 kat depan.Hahaha..dia memang suka bila kakak melompat.Terkekek2 dia gelak.Nak dapatkan satu gambar yang cantik dan sesuai untuk passport punyalah mengambil masa hampir 30 minit.Semua pekerja kedai gambar turut serta melihat dan mengagah aisya :) Kata mereka aisya comel.Huhuhu..comel ker?Akhirnya dapatlah kami sekeping gambar yang pada ibu sangat sweet.Good aisya.Camtulah lain kali.

Thank's to photographer yang banyak bersabar ngan karenah anak ibu nih.Hihihi..

11 comments:

Mama Q said...

Aisya mmg comel..muka cam anak mami..hehehe..gambar kad OKU kak Sofea masam mencuka..muka blur...
Mmg susah nak terima kenyataan anak kiter OKU tp demi masa depan dia kiter buat je la yg terbaik.
Hanya kiter je yg memahami...

Yasmin Nabilah.. said...

hehe..comel!! nabila dulu masa umo dia setahun lebih.Dah la tak boleh duduk sendiri..Senget je gambarnya. Siap air liur meleleh..hehe

mun said...

eh aisya comella....manis jee senyuman die.....bulu mata lentik.....

Yana@Noni said...

Comeinyer Aisya...tang mata & senyuman tu yang mahal...hehehe...nampak sungguh sempurna..:-)

umi aiz said...

kihkih...comelnye gambar die.. macam nak masuk sekolah dah..moga mata yg canteekk n senyum yg manis itu kekal bersama aisya sayang...

ummuharithasif said...

k.ayu,samalah kita...wan pun baru 2minggu lpas antar borang OKU ke JKM setelah dkat setahun peram borang tu...antar borang waktu hasif dh 2thn 2bln,mmg rsa xsmpai ati nk antar..itulah,di mata kita selaku ibu...anak2 kita amatlah sempurna kn ;)hehe

ieda said...

nice pic...comey ja...nampak macam budak besar dah pun.

oli said...

sweetnya si kecik ni...tergoda dengan senyuman manisnya...

insan kerdil said...

sungguh mendamaikan....pada riak wajah yang begitu tulus....setulus kasih untuknya.....dan daripadanya...

betapa indahnya ciptaan Allah S.W.T....pada tiap ketentuan-Nya.....kan terselit jua rahmat-Nya di sana sini....pabila makhluk memilih untuk bersabar dan redha....dan mensyukuri tiap nikmat kurniaan daripada Ilahi...

Dia sama sekali tidak akan memungkiri janji....dan sama sekali tidak akan menzalimi....

ketentuan Allah adalah rahsia Allah...

wallahu'alam...

AIN NAZRI said...

memang sgt chomel princess kecik nie.. manis aje senyuman dia..

Asz said...

Aaawwww.... Aisya pretty!!! Xoxo