Thursday, April 28, 2011

Kursus Oh Kursus

Ehmm...saya terima sepucuk memo lagi.Tentang isinya???Ohh...sekali lagi saya kena mengikuti kursus hujung minggu nih (Jumaat hingga Ahad). Dahlah cuti 3 hari.Sayang betul masa untuk berehat dan bermalasan bersama anak-anak diambil.Oleh kerana tahun lepas (atas budi bicara Pengarah) adalah tahun 'excuse' bagi saya untuk terlepas dari semua aktiviti Bahagian/Jabatan - Kursus jauh-jauh/luar daerah, Meeting luar kawasan, oustation, overtime dan sebagainya tambahan pula saya mengambil cuti separuh gaji di awal pertukaran ke Kementerian ini tahun lepas jadinya tahun ini saya tidak lagi boleh mengelak.Alhamdulillah, nampaknya keadaan kesihatan aisya juga semakin baik. Jadinya tahun nih di awal tahun lagi nama dah naik untuk segala macam kursus.Huhuhu.Letih mak nak!
'Kursus Analisis Pencegahan Teguran Audit Untuk Pegawai di Bahagian Korporat'....huh, melihat tajuknya pun dah tau pasti membosankan.Aduyaiiii....nampaknya segala rancangan yang dibuat bersama anak-anak untuk cuti kali ini terpaksa lagi dibatalkan.Kesian anak-anak ibu terutamanya si kecik aisya tuh.Terpaksa lagi ibu meninggalkan kamu pada cik til, nenek dan tok abah.Babah??babah keje sayang.Hari Sabtu dan Ahad babah datang bermalam bersama kamu di rumah tok abah yer.Anak-anak ibu xmau nakal2 tau.Jadi anak yang baik.Kakak terutamanya...xmau usik adik.Jangan buat adik nangis tau.Ingat pesan ibu.Ibu pasti akan merindui kamu berdua nanti. (1st time kursus saya kena bermalam.Sebelum ni saya sanggup berulang alik walaupun terpaksa keluar awal pagi)

Pujuk adik minum susu

Adik : gigit remote ni lagi besh

Suka sangat angkat/dukung adik padahal adik rimas

Inilah buah hati, pengarang jantung saya.
p.s: Malas tul nak packing2 barang nak g kursus (salah satu sebab xsuka bermalam.huhuhu).Malam ni anak-anak terpaksa g hantar umah tok abah.Huhuhu...pasti sunyi lagi malam nih.

3 comments:

Mama Q said...

X best kan kene berpisah ngan anak2?...Si Sofea pun mcm kak aireen..suka sgt dukung adik stail cam tu...ada masa tersepuk jatuh...mana x nyer..kak sofea cekudut jek

zura_habib said...

owh kena bermalam eh ayu...tggl anak2 dara yg cun plak tu sedey ler...takpe..kursus mmg boring tp kalu bantu mantapkan lagi keje yg mmg hebat tu ape salahnya hehe...

Azma said...

Siannya..sabar ye.. nak buat camne kan..tuntutan tugas.. Masa saya belum bercuti dulu macam ayu jugak..berat sgt hati bila kena kursus yg bermalam ni..

Selamat berkursus ye..