Friday, June 10, 2011

Aktiviti petang aisya di taman permainan

Anak-anak pastinya seronok sangat kalau petang-petang dapat turun ke taman.Dan ibu cuba tunaikan permintaan mereka sekiranya keadaan cuaca baik tapi dengan syarat kakak dan aisya kena jadi 'good girl'.Tak mau nakal-nakal dan dengar cakap ibu, babah dan cik til.Setiap hari jika tidak ibu (nak masak makan malam), babah (ot), cik til pasti membawa mereka turun ke taman.Setiap petang hujung minggu, inilah juga aktiviti kami selain ke kolam renang.Melihat senyuman di wajah mereka dan mendengar hilai jerit tawa mereka sudah cukup menyenangkan hati ini ;)

Sewaktu mula-mula sampai..masing-masing xsabar nak main

Tengok tuh..nampak kan kakak btl2 jaga adik ;)

Lihatlah langkah kecilnya..
Budak tecik nih..
Langsung xtakut
Bermain macam anak-anak sihat lain
Tengok tuh..masuk gelongsor yang panjang (yang org besar punya)
Cepat-cepat kakak ikut nak jaga adik
Masuk terowong pulak
Langsung xreti penat
Main gelongsor pulak
Dah petang..kakak pujuk ajak balik
Nak ke kereta, dia blh singgah lak tepi tasik
Nak tengok air (favourite dia)
Muka teruja nampak air
Kasih adik dan kakak
'I Love You' Adik...

Masih saya berharap dan terus berdoa moga saat-saat seperti ini akan terus berulang.Semoga ianya tidak akan direnggut pergi dari hidup saya.Sesungguhnya merekalah 'nyawa' yang menghidupkan kehidupan saya.
'Ya Allah...berilah kesihatan yang baik kepada anak-anak ini.Lindungilah mereka dari sebarang kesakitan.'

5 comments:

zura_habib said...

kt mana taman nie ek? budak2 mmg suka gi taman..habib pun walupun xleh main mcm budak lain:-)

Kasih Ibu said...

sukernya aisha dan kakak gi taman permainan...berani aisha main tu ini, kalah anak bujang sy..=)si haiqal klu gi tmn permainan, yg dia nak main buian je..yg lain2 boo layan jelah....biasalah budak penakut...he..he...

Ummi Alisya said...

...rindu kat aisya.

mama akid said...

seronok tgk keletah mereka bermain..=)

umi aiz said...

wahh suke nye aisya..nanti bw aiz pegi tengok tasik jugak boleh???