Thursday, June 30, 2011

~Habit baru~

Ehmm...hari ni genap 14 hari si kecil comel saya tu meninggalkan habit lamanya (apalagi kalau bukan puting kesayangannya tu).So far, alhamdulillah..dia dah xmeminta-minta lagi nak puting.Pernah one day tuh dia terjumpa puting lama yang ibu terlepas pandang nak buang (kat atas rak mainan dia), dia amik puting tuh g buang.Hehehe..kira dah berjaya lah tu kan?
Seminggu ni saya perasan ada habit baru lak yang melekat pada aisya.Nak tahu apa dia?????


Habit mengHISAP JARI lah pulak.Bila jari dah kat dalam mulut, jadi leka lak dia menghisap.Ehmmm...dah banyak kali saya tepis tangan dia tu setiapkali nampak dia masukkan jari-jari dia dalam mulut.Lama-lama kalau dibiarkan mau kecut jari yang di hisap tuh.Oh yaa..dia xhisap 1 jari je tau.Kadang-kadang nampak yang masuk mulut jari telunjuk, kadang jari kelinking, kadang ibu jari.Mana-manalah yang dia rasa selesa.Kalau puting, leh gak saya campak buang tapi ni jari dia sendiri.Camner nak buat hah?Takkan nak kerat buang lak kot? ;)

7 comments:

umi aiz said...

hooreeyyy !!! berjaya..baru la tomei...

zura_habib said...

ha leh geng la tu ngan habib..tp x bgs jugak tau lau jadi habit..tkt nnt gigi J*****

ummuharithasif said...

wah,aisya dh xhisap puting...bagus2..tp dh dpt habit bru pulak...ibu kna cari solution br la nnti,hihi..aritu kak ipar ada cari daun apa ntah nma tuk sapu kt jari anak dia yg suka isap jari,maybe rsa xbest...

mama akid said...

sama macam akid....tangan tak lepas dalam mulut...

Ummi Alisya said...

waahhhh..tahniah aisya, no more puting! heheeee... tapi takmo lah hisap jari nak. camno nak buang jari tu ibu?

nuyin2u said...

bagusnya dh tak berputing..

Kerikil Kehidupan said...

hehe tahniah aisya...dan tahniah wat ayu juga...