Tuesday, June 28, 2011

Selamanya dia tetap istimewa di hati saya..

Pic dirakam secara candid ketika dia asyik bermain sendirian sewaktu menunggu untuk menetapkan temujanji terapi pertuturan petang Jumaat lepas.
Melihat pada gelagat dan liuk tubuh badan aisya , tetiba hati dan akal mengatakan bahawa anak saya kini dah besar pun.Yer...baru saya sedar sememangnya usia aisya dah pun 2 tahun tetapi keadaan fizikalnya yang halus, kecil molek serta masalah kesihatannya yang menghantui sering sahaja membuatkan saya menganggap dan melayannya seperti masih kecil/bayi.Teringatkan anak kecil comel itu sering membuatkan saya rindu pada wajah mulusnya..pada keletahnya..pada kenakalannya.Kadangkala tercuit juga di hati kecil rasa bersalah di atas kekuranganya.Sesungguhnya saya benci dengan rasa itu.Melihatnya hari ini cukup membuatkan saya memanjat setinggi kesyukuran.Alhamdulillah...
Jom kita teropong reaksi aisya yang bila dah start boring menunggu lama :
 Mula-mula ok jer dia tekun layan tengok pamplet
 Asyik betul membaca
 Fokus pada kaki kecik tu ok ;P
 Oo..oooo...dah start boring
 Toleh kanan...toleh kiri...
 Arghhh...bila nak balik nih!
 Tepuk kerusi sebelah 'tanda srh ibu duduk sblh dia'-sure dia pening + hairan 'napelah ibu aku ni sibuk sangat nak snap pic aku'
Muka keboringan tahap gaban sebab lama sangat menunggu.

Hahahaha...ini kes ibu pun boring xde apa nak buat sementara menunggu tuh.Haa, kan saya dah cakap.Aisya ni jenis senang nak jaga.Langsung xpernah menyusahkan.Bagi jer kertas @ buku, confirm dia ddk diam punya.Selamanya dia tetap istimewa di hati saya.
Psstt..perasan tak bibir aisya time ni nampak kebiruan?Kuku kaki dan tangan pun.

6 comments:

zura_habibhaariz said...

bosan ye aisya...habib kalu bosan mtk nk mkn la..nk susu la..last2 mtk nak duk atas riba...

Ummi Alisya said...

comelnye aisya ni....lame tak jumpe kan? geram tgk action die tu... sangat tomell!!!!

Fysa Ismail said...

ala tomei nye die..mcm da bsar je gaya die..
tak perasan la biru2 tu, em aisya sht je kan? take k aisya..nnt umi dpt lesen umi bw aisya jln2 okey...

Nonie said...

Comel la Aisya :-) gelihati plak akak tengok satu persatu pic tu..itulah rupanyer klu dah lama menunggu..hihihi..kirim slm syg kat Aisya & Kakak yer Ayu..:-)

mama akid said...

walaupun kecil tapi aisya tetap cumelll....gelagat dia msti buat ibu aisya tersenyum bangga kan...

A*nY said...

Kadang-kadang kehidupan orang lain buat saya "BUKA" mata..
saya Selalu bersedih sebab Masih tiada zuriat..
Sedangkan, yang ada zuriat juga masih diduga..
setiap mausia ada dugaan masing-masingkan,
semoga kita terus kuat, n tidak berputus asa...=)